Hoe kom je aan nieuwe klanten?
Ik ben gevestigd in een gezondheidscentrum, met onder andere een bewegingswetenschapper, fysiotherapeut, diëtist, slaaptherapeut en een mental coach. Dat maakt het heel compleet en de lijntjes zijn kort; we verwijzen vaak naar elkaar door.
Ik richt me met name op
personal training, small group training en bedrijfssport- en vitaliteitsprogramma’s. Je blijft natuurlijk altijd alert op kansen. Ik heb een eigen trainingsgroep,
een loopgroep. De hardlopers van mij delen hun ervaringen natuurlijk met hun trainingsmaatjes. Als die dan een keer iets goed willen aanpakken, dan komen ze vaak bij mij. Zo werkt dat.
En er zijn veel bedrijven die hun medewerkers fit willen houden. Dat begint vaak met de populaire sporten, zoals wandelen, fietsen en hardlopen, en dan denkt men – vooral in de regio – vaak aan mij.
“Ik gebruik social media als sales funnel: informeren, interesseren, inspireren, motiveren” - Dennis Licht
Online heb ik er voor gezorgd, dat ik
goed vindbaar ben. Iemand heeft mij geholpen met de juiste teksten en zoekwoorden voor mijn website. Van de social media zet ik vooral
Instagram en ook wel
Facebook in, want veel lopers zijn daar te vinden. Je zult bij mij zelden sales-post zien. Ik gebruik ze als sales funnel: informeren, interesseren, inspireren, motiveren. Als je dat goed doet, professioneel en gestructureerd, dan ga je vanzelf sales genereren.
Samen met collega
Johann de Jong ben ik daarom ook met webinars gestart. We hebben er twee georganiseerd, over hardloopblessures rondom de heup en
hamstringklachten. Johan is beweegwetenschapper en sportfysiotherapeut en heeft een goed lopende praktijk van waaruit hij ook veel bekende sporters begeleidt. Je kunt de webinars zien op mijn website, bij nieuws.
Werk je liever individueel, of toch liever samen?
Alhoewel ik als hardloper een individuele sport beoefen – en daardoor gewend ben om veel alleen te doen – leer je in de topsport ook, dat je op een gegeven moment alleen nog beter kunt worden door met de juiste mensen om je heen samen te werken. Dat is met een bedrijf precies zo.
“Net als in topsport kun je op een gegeven moment met je bedrijf alleen nog verder ontwikkelen, als je een sterk team om je heen hebt” - Dennis Licht
Ik heb het moment bereikt, dat ik aan mijn limiet kom. Ik moet af en toe ‘nee’ verkopen en je komt in een situatie terecht, dat je nauwere samenwerkingsverbanden aan moet gaan om te blijven ontwikkelen. Op dat punt ben ik nu beland.