"We proberen ons marketingvak eenvoudig te houden en dat is tegelijk het moeilijkste wat er is" - Laurens Bianchi
“Bij creatieve marketing gaat het niet alleen om de inhoud. De marketingdoelstellingen zijn minstens zo belangrijk” - Laurens Bianchi
“Ieder merk dient zich er van bewust te zijn dat je moet investeren in kwalitatief sterke content om gezien te worden” - Laurens Bianchi
Vélo, een voorbeeld van een fitness concept
“Relaties aangaan met je klanten is vandaag de dag een must" - Laurens Bianchi
“Elke boot heeft een eigen verhaal, en daardoor een eigen identiteit gekregen” - Laurens Bianchi
Laurens Bianchi is oprichter van Headsprung Group, een creatief bureau voor contentmarketing, gespecialiseerd in storytelling, branding en digitale ervaringen.
Hoe kwamen jullie op de naam ‘Headsprung’?
Musici zijn vaak creatief met woorden, wat ook inspirerend kan zijn voor het bedenken van een bedrijfsnaam. Wij wilden een unieke naam hebben. Uiteindelijk vonden wij die bij LL Cool J, iemand van wie ik als kind al fan was. Zijn titel 'Headsprung' sprak ons aan en bleek ook nog een lekker nummer te zijn. Het woord bestaat niet, alhoewel het wel in de 'urban dictionary' voorkomt, oftewel het is straattaal.
De betekenis die LL Cool J eraan geeft, lag in de lijn van onze activiteiten: "Headsprung’ means to get really into whatever it is you're doing. It's the vibe that's being created when you enter the club with friends, whether it's hip-hop, dance or classical music". De reacties die we kregen op de naam waren ook goed: 'Een sprongetje in je hoofd' en 'alsof we endorfine aanmaken bij mensen'. Kortom, de naam voor ons bedrijf was geboren.
Giving something back to society
Naast het werken voor een aantal mooie merken en bedrijven, doen we – in de spirit van Johan Cruijff met zijn Johan Cruyff Foundation – ook altijd wat aan 'teruggeven aan de maatschappij'. Vorig jaar hebben we ons ingezet voor Stichting Movement on the Ground. We hebben hen ondersteund in communicatiewerkzaamheden, content marketing en fondsenwerving en hebben zodoende samen met de Billie Lucky Foundation een golftoernooi georganiseerd, waar we ruim 124.000 euro opgehaald hebben.
Laurens Bianchi (derde van links) bij de overhandiging van de check voor Movement on the Ground
“Het gaat niet alleen om die schoenen, maar ook om de beleving erbij, waar ze goed op inspelen” - Laurens Bianchi
“Het fysieke contact blijft belangrijk voor de tastbare ervaring” - Laurens Bianchi
“Zoals het in de sport gaat, leer je het vak vooral door veel wedstrijden te spelen” - Laurens Bianchi
Johan Cruijff heeft veel voor mij betekend. Zonder zijn studie was ik niet de professional geworden die ik nu ben. Ik was samen met twee medestudenten ook de eerste stagiair van de Johan Cruyff Foundation, waar we de eerste Open Dag mochten organiseren. Geweldige ervaring!
Ik was ook trots dat hij in de nieuwsbrief van de Foundation over mij zei: “Vroeger probeerde zijn vader mij vooral tegen te werken - mijn vader Rob Bianchi speelde bij FC Amsterdam - en nu werkt zijn zoon mee, om meer sportactiviteiten voor kinderen te realiseren”.
In de voorstellen die wij naar klanten sturen, staat vlak voordat we het over het budget gaan hebben: 'Je moet schieten, anders kun je niet scoren'. Bij sommige klanten heerst er vaak twijfel of ze met marketing een bepaalde route moeten inslaan. Dan kunnen we allerlei onderbouwde informatie aanreiken, zoals cases, trendonderzoeken etc., maar toch blijft er vaak twijfel bestaan. Dan komt deze uitspraak goed van pas. Je moet niet twijfelen, je moet het gewoon doen. Als je nooit op goal gaat schieten weet je ook niet of je had kunnen scoren en wellicht de wedstrijd had kunnen winnen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_5813163_9 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
balancer://poms8cluster | session | No description |
balancer://poms8cluster | session | No description |