“Toen ik de
Johan Cruyff Academy Amsterdam deed zat ik voor mijn sport judo veel in het buitenland, zegt
Sem Zijlstra. "Ik had geen tijd voor een reguliere bijbaan. Ik heb mij toen verder verdiept in online marketing en startte een aantal webshops. Die kon ik overal ter wereld runnen.”
Uiteindelijk verkocht Sem zijn webshops en ging hij verder met wat hij het leukste vindt:
online marketing en ondernemen. Sinds 2016 is hij de jonge directeur van
DRIIVN, een bedrijf dat hij direct na zijn studie Sportmarketing aan de
Johan Cruyff Academy Amsterdam oprichtte. Het team van
DRIIVN bestaat uit een groep professionals die onderverdeeld zijn in vier teams: ‘content’ voor de ontwikkeling van online inhoud, ‘campagnes’ voor het online adverteren, ‘design’ voor alle online ontwerpen en ‘strategie & projectmanagement’.
In 2019 heeft hij, samen met zijn compagnon
Wouter Aijtink, ook nog
Boest opgericht, wat de grootste event advertising agency van de Benelux is.
Hoe ben je ondernemer geworden en waar sta je nu?
Als ZZP’er begon ik organisaties te helpen op online gebied. Een aantal jaren terug kon ik een aantal klanten van een ander bureau overnemen en toen is het snel gegaan met
DRIIVN. Ik ben enorm trots op de groei die ik als persoon - en wij als organisatie - hebben doorgemaakt.
Er is niets mooiers dan een strategie uitdenken, daar hard voor werken, doelstellingen behalen en een ijzersterk team opbouwen. Daarnaast is het ook prachtig om te zien dat wij bedrijven helpen om echt naar ‘
the next level’ te groeien. Dat doen we samen. Samen met ons team, samen met onze klanten.
Momenteel ben ik bij
DRIIVN de basis steviger aan het neerzetten, zodat we de volgende groeispurt kunnen maken. Dat wil zeggen: de juiste mensen op de juiste plek, workflows optimaal inrichten en een groeiplan maken, zowel voor de organisatie, als onze mensen op individueel en teamniveau. Daarnaast zijn wij
Boest klaar aan het maken voor internationale uitrol in 2020. Een prachtige uitdaging.