2Basics paste het beeld van de campagne toe op bussen.
Kevin Loos en Ziggy Tabacznik
"Traditioneel worden platforms als Instagram of Facebook gebruikt om de aandacht van jongeren te trekken, maar we hadden het al snel duidelijk: esports was het kanaal en de gamers community de perfecte doelgroep voor Sanquin"
"We hebben voor League of Legends gekozen omdat van alle gamers communities die we analyseerden, het degene is met de best opgeleide gamers die het meest betrokken zijn bij sociale doelen"
Sanquin was de officiële partner van het EK League of Legends.
"Als de speler het 'eerste bloed' verkreeg tijdens de campagne, verscheen er een banner van Sanquin met de slogan 'eerste bloed kan levens redden', waarmee spelers en volgers werden opgeroepen om bloed te doneren"
Bloeddonors kregen een skin in het spel League of Legends.
Naar schatting 7.400 nieuwe donors uit de League of Legends-community waren het resultaat van de activering in Nederland
Sanquin en BCA slagen erin om jonge donors tussen de 18 en 35 jaar te bereiken om donaties voor de toekomst veilig te stellen.
Gefascineerd door het succes van de #myfirstblood-campagne van Sanquin, schakelde Blood Centers of America 2Basics in om een campagne voor de VS te ontwerpen
"De eigenaar van Team Liquid kondigde de samenwerking met BCA aan met een specifieke oproep: een gratis Team Liquid limited edition T-shirt voor iedereen die op 14 juni, Wereld Bloeddonordag, bloed ging doneren in een BCA-centrum"
“Door Covid was er in 2021 grote behoefte aan plasma en was de campagne een succes. Riot Games, in een grote tv-productie voor Twitch en YouTube, opende hun League of Legends series met meer nadruk op de donatie dan op de serie zelf”
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_gtag_UA_5813163_9 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
balancer://poms8cluster | session | No description |
balancer://poms8cluster | session | No description |