Waarom is sport zo’n goed middel om te gebruiken?
Het helpt mij ten eerste om uit te leggen wat wij doen, niet iedereen begrijpt dit meteen. Wij werven niet alleen 'nieuwe spelers' voor onze klanten, wij werken ook aan hun bekendheid op de arbeidsmarkt en brengen hun doelgroep in kaart.
Ik gebruik altijd
Ajax als voorbeeld, die richten zich bij hun recruitment op voetballers, dat is hun doelgroep. Ze scouten talenten al van jongs af aan, werken met spelersrapporten en weten precies wie op welke positie goed uit de voeten kan en of iemand in het spelsysteem past. Wanneer er een speler vertrekt dan hebben ze de opvolger al in het vizier.
“Wanneer er bij Ajax een speler vertrekt dan hebben ze de opvolger al in het vizier. Strategische recruitment werkt ook goed in het bedrijfsleven” – Michiel Martens
Wij laten onze klanten zien dat deze manier van werken ook voor hen heel veel kan opleveren. Het is
strategisch recruitment, de meeste bedrijven werken vaak heel ad hoc en vacaturegericht en daarmee ben je veel te vaak afhankelijk van het toeval. In de topsport kun je je dit niet permitteren, en binnen het bedrijfsleven eigenlijk ook niet. Ook het opleiden van mensen is een belangrijke factor, hiermee maak je jezelf minder afhankelijk van externe factoren.
Verder zit
sport natuurlijk in onze genen en vinden wij het een
prachtige inspiratiebron, maar natuurlijk lang niet elk bedrijf leent zich voor een sportieve aanpak en dat is dus ook zeker geen doel op zich.
We gebruiken de sportmetafoor vooral voor onze eigen marketing en pakken het op wanneer een bedrijf of campagne zich ervoor leent, bijvoorbeeld bij de campagnes “
Kaap je plek” (video hieronder), voor accountantskantoor
Kaap Hoorn en “
We hopen je te treffen”, voor een nieuwe Jumbo supermarkt in Heerhugowaard.