Tim van der Horst is na zijn studie aan de
Johan Cruyff Academy Amsterdam aan de slag gegaan als
relatiemanager & fondsenwerver bij de
Johan Cruyff Foundation. “Dit gaat van het onderhouden van het
contact en het uitnodigen voor onze
evenementen, tot aan het opzetten van
activaties”, aldus Tim. In zijn werk onderhoudt hij de relatie met de sponsors, suppliers en supporters en zorgt hij er – samen met twee collega’s – voor dat via
fondsenwerving de Johan Cruyff Foundation
inkomsten genereert.
Wat zijn de dagelijkse uitdagingen in je werk?
In de activiteiten met
relaties zoeken we altijd naar een
win-win. Niet alleen wij, als Johan Cruyff Foundation moeten er iets aan hebben, ook onze samenwerkingspartners moeten er daadwerkelijk iets voor terugkrijgen.
Ook zijn er regelmatig mensen of bedrijven die een
éénmalige actie willen opzetten om geld in te zamelen voor de Johan Cruyff Foundation. Ik help ze hierbij en zorg ervoor dat dit op een goede manier gebeurt.
En we hebben veel
evenementen gedurende het jaar, waar ik aan meehelp. Voorbeelden hiervan zijn het organiseren van een
Partnermeeting voor al onze
partners, de inzet van het actieplatform tijdens onze jaarlijkse
Cruyff Legacy 14K Run en het fondsenwervende evenement
Koken met een Doel.
Wat geeft jou energie in je werk?
Allereerst is het natuurlijk fantastisch om via de Foundation
kinderen te helpen. Als je bij een projectbezoek of onze
Open Dag ziet wat voor
impact wij creëren, dan maakt het me trots dat ik daaraan bij kan dragen. En we zijn
actief via sport, wat een groot pluspunt is voor een sportliefhebber als ik.
“Het op zoek gaan naar de juiste match en daar activaties omheen bedenken is het mooiste dat er is” - Tim van der Horst
Het werk zelf is ook nog eens super. Tijdens mijn
stage op de sponsorafdeling van AFC Ajax kwam ik erachter dat ik graag
verder wilde in sponsoring. Ik geloof heel erg in samenwerkingen tussen commerciële organisaties en maatschappelijke organisaties, of organisaties in de sport. Het op zoek gaan naar de
juiste match en daar
activaties omheen bedenken is het mooiste dat er is.
En het mooie van de Cruyff Foundation is dat we met een relatief
klein team zijn en het werk daarom erg
veelzijdig is. De ene keer sta je met materialen te sjouwen bij een evenement en de andere keer zit je om tafel bij een potentiële samenwerkingspartner. Je hoort weleens ‘geen dag is hetzelfde’ en dat is bij de Cruyff Foundation écht zo.