Vincent de Vries
4 januari 2018Iris Vergnes
1 juni 2018Vincent de Vries
4 januari 2018Iris Vergnes
1 juni 2018"Life is short, so make sure you live it to its full potential"
Sanne MeijerSanne Meijer, die afstudeerde aan de Johan Cruyff Academy, is reislustig, heeft alles over voor haar sport, gaat geen uitdaging uit de weg en probeert zoveel mogelijk uit het leven te halen. Haar motto? “Life is too short to not do what you love, so make sure you live life to it’s full potential.”
Sanne Meijer is afgestudeerd aan de Johan Cruyff Academy Groningen. Haar sport is wakeboarden, een spectaculaire sport die haar de mogelijkheid biedt om haar leven 'to it's full potential' te leven. Voordat ze aan haar hbo-opleiding Sportmarketing aan de Johan Cruyff Academy begon, had ze al een mbo-opleiding aan het Johan Cruyff College in Groningen afgerond.
Daarnaast heb ik meegewerkt aan social media, teksten schrijven voor de website en evenementen, zoals Madness, Surfana of Surffest. Zodra het wakeboard-seizoen voor mij weer echt begon, kreeg ik de mogelijkheid om af en toe vrij te nemen. En, een voordeel, teksten schrijven kon ik ook in het buitenland!
Hoe ging het combineren van topsport en opleiding?
De overstap van het mbo aan het Johan Cruyff College naar hbo aan de Johan Cruyff Academy vond ik behoorlijk pittig. Alles was nieuw voor me, zowel de theorie als de werkwijze. Ik had dan ook eerlijk gezegd niet verwacht dat ik mijn propedeuse in één jaar zou halen. In mijn propedeusejaar ben ik bovendien wereldkampioen wakeboarden geworden. Dit bewijst wel dat de opleiding goed met topsport te combineren is. Natuurlijk blijft de planning wel een uitdaging. Toen ik in Mexico zat voor het WK wakeboarden moest ik ook leren voor mijn tentamens. Lekker zonnen langs de waterkant was toen wel erg verleidelijk …Hoe was je stage bij je sponsor Brunotti?
Doordat Brunotti mijn sponsor is, kende ik al een deel van het team. De sfeer sprak me vanaf het begin erg aan! Door er stage te lopen leerde ik het bedrijf op een heel andere manier kennen en heb ik veel geleerd op het gebied van de marketing. Ik mocht bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan de herpositionering van het merk Brunotti als een A-merk, in samenwerking met hun sporters, de team-riders.Daarnaast heb ik meegewerkt aan social media, teksten schrijven voor de website en evenementen, zoals Madness, Surfana of Surffest. Zodra het wakeboard-seizoen voor mij weer echt begon, kreeg ik de mogelijkheid om af en toe vrij te nemen. En, een voordeel, teksten schrijven kon ik ook in het buitenland!
Je hebt veel fans op social media ...
Ja, ik ben behoorlijk actief op Instagram en Facebook. Tijdens mijn wakeboard-reizen post ik vaak foto’s om mijn volgers up-to-date te houden over waar ik ben, wat ik doe en hoe mijn wedstrijden gaan. Ik heb een aantal mensen - fans - die me echt volgen en meeleven met de dingen die ik meemaak.Social media zijn erg belangrijk voor mijn sponsors en ook voor de sport zelf. Wij ‘wakeboarders’ willen dat de sport bekender wordt en hopen dat meer mensen gaan genieten van deze geweldige sport! Ik hoop dat ik kinderen, en dan vooral meisjes, kan inspireren en stimuleren om deze sport te gaan beoefenen.
In de toekomst je eigen wakeboardbaan?
Mijn grote droom is dat ik in een warm land mijn eigen boot en een wakeboardbaan heb. Ik ga er vanuit dat ik via deze opleiding voldoende kennis en ervaring opdoe om deze droom uit te laten komen. Daarnaast hoop ik meer bekendheid te krijgen in Amerika, want daar zijn veel mogelijkheden voor mij op sportgebied.Johan Cruijff is een true hero en groot voorbeeld voor topsporters. Hij heeft met de oprichting van de Johan Cruyff Academy ervoor gezorgd dat ik mij optimaal kan ontwikkelen op het gebied van school en sport. Ik ben hem daar erg dankbaar voor!