Over veiligheid in stadions is veel te doen. Wat betekent dat voor jou als eventmanager?
De verantwoordelijkheid voor de veiligheid ligt bij onze
afdeling Veiligheid. Tijdens elke groot evenement zijn collega’s van die afdeling aanwezig en dragen zij bij om het evenement georganiseerd en gestructureerd te laten verlopen.
Wij werken nauw samen met die afdeling om alle wedstrijden en andere evenementen in goede banen te laten verlopen. De evenementen die het
meeste risico in zich dragen zijn de
wedstrijddagen. Als er iets vervelends gebeurt, dan is de afspraak dat ik als eventmanager
direct op de hoogte wordt gebracht van de situatie. Wij handelen hierna in het hoofdgebouw volgens
vooraf opgestelde afspraken, maar de feitelijke afwikkeling wordt altijd opgepakt door de afdeling Veiligheid.
Fanengagement is ook erg actueel. Hoe speelt dat in jouw werk?
Voor belangrijke evenementen en voor elke wedstrijddag bespreken we dat met de
afdeling Marketing. We bekijken dan hoe we de fans het beste kunnen bedienen. Dit loopt uiteen van de
berichten die we verspreiden via social media tot de
fanbeleving via het connected stadion en zaken als het
versnellen van de betaling van F&B, wat er
nieuw is in de online webshop, etcetera.
Ons streven is dat onze
fanbase blijft
groeien en dat de supporters en andere bezoekers tevreden zijn en dat ze van alle gemakken voorzien zijn. Dan doen we het goed. FC Utrecht bereidt zich voor op de toekomst en de veranderende behoeften. Er ligt een
strategisch plan tot en met 2022 en dat zal FC Utrecht tot een ander level gaan brengen, zowel voetbaltechnisch als qua ontwikkelingen in het stadion en de omgeving eromheen.
“Onze supporters moeten een gevoel krijgen dat ze behoren tot de FC Utrecht familie” - Sabine Bleijenberg
Voetbal blijft een mix tussen het
ontmoeten van gelijkgestemden, een sociaal leven en het samenkomen in het
huis van je club. Hierbij hoort een beleving en dat is wat wij als club willen bewerkstelligen. Zodra je in de buurt komt van het stadion moet je
FC Utrecht proeven en ruiken. Onze supporters moeten een gevoel krijgen dat ze behoren tot de
FC Utrecht familie.
“Onze social mediakanalen draaien 24/7 om iedereen van de juiste informatie te voorzien” - Sabine Bleijenberg
Hier leveren wij een bijdrage aan door middel van
sfeer, acties, entertainment, F&B en – wat één van de belangrijke dingen is geworden –
de social media en het op de hoogte brengen van de fans en relaties van
al het nieuws rond de club. Hier moeten wij op blijven inspelen, omdat onze supporters gewend zijn aan deze input. De digitale markt is enorm gegroeid en verandert continu. Het nieuws in de voetbalwereld verspreidt zich razendsnel. Bepaalde zaken ‘geheim’ houden is bijna onmogelijk. Onze social mediakanalen draaien daarom 365 dagen en 24/7 om iedereen van de juiste informatie te voorzien.