Artikelen

2 januari 2021

Sportsponsoring en waterpolo: ‘Throw the Ball, Close the Gap’

Waterpolospeelster Ilse Koolhaas deed voor haar afstudeerstage aan de Johan Cruyff Academy onderzoek naar sportsponsoring en implementeerde dat op de samenwerking tussen sponsor Vasco Consult en de Nederlandse waterpolodames
1 december 2020

Amsterdam en de opkomst van de ongebonden sporter

Via de minor 'Waardecreatie in de sport van morgen' van de Johan Cruyff Academy, dragen studenten bij aan mogelijke oplossingen voor de sport in Amsterdam
1 november 2020

Voor ondernemen en wielrennen geldt: Van tegenwind word je sterker!

Jochem Hoekstra combineerde wielrennen met de Johan Cruyff Academy en is nu ondernemend bezig met Salespierence, een bedrijf dat sales-talenten bij bedrijven plaatst
1 oktober 2020

Ontwikkelingen in vrouwenvoetbal, vanuit het perspectief van een voetbalster

Amber Verspaget is alumna Johan Cruyff Academy en voetbalt bij ADO Den Haag Vrouwen in de Eredivisie. Hoe ervaart ze als profvoetbalster de ontwikkelingen die het vrouwenvoetbal heeft doorgemaakt?
1 september 2020

Topsporters als merk op social media

Social media bieden topsporters kansen om op te vallen en zichzelf te positioneren. Maar niet alles werkt. We duiken in de wereld van topsport, social media en influencer marketing. Waar liggen de kansen en waar liggen de bedreigingen voor de sporters en de merken die zij vertegenwoordigen?
1 augustus 2020

Gemotiveerd blijven in onzekere tijden, in de sport en studie

Amber van der Hulst is student aan de Johan Cruyff Academy en profwielrenster bij Team Parkhotel Valkenburg. Ze gaat in op haar motivatie om er helemaal voor te gaan in haar sport en studie, juist nu!
1 juli 2020

De continue uitdaging om creatieve marketing simpel te houden

Laurens Bianchi combineerde zijn voetbalcarrière met de Johan Cruyff Academy en richtte daarna Headsprung op, een marketing bureau voor storytelling, branding en digitale ervaringen
1 juni 2020

Forza FC Utrecht! Over eventmanagement van de club

Sabine Bleijenberg combineerde volleybal met de Johan Cruyff Academy en ging daarna als eventmanager aan de slag in de voetbalwereld, een sector die hard getroffen is door de coronacrisis.
1 mei 2020

De ongekende kansen voor online marketing

Dirk Tuip combineerde zijn handbalcarrière met de Johan Cruyff Academy. Toen search-engine optimization een enorme ontwikkeling doormaakte, raakte hij gefascineerd door de geweldige kansen die dit bood voor online marketing.