Artikelen

2 januari 2021

Sportsponsoring en waterpolo: ‘Throw the Ball, Close the Gap’

Waterpolospeelster Ilse Koolhaas deed voor haar afstudeerstage aan de Johan Cruyff Academy onderzoek naar sportsponsoring en implementeerde dat op de samenwerking tussen sponsor Vasco Consult en de Nederlandse waterpolodames
1 november 2020

Voor ondernemen en wielrennen geldt: Van tegenwind word je sterker!

Jochem Hoekstra combineerde wielrennen met de Johan Cruyff Academy en is nu ondernemend bezig met Salespierence, een bedrijf dat sales-talenten bij bedrijven plaatst
1 oktober 2020

Ontwikkelingen in vrouwenvoetbal, vanuit het perspectief van een voetbalster

Amber Verspaget is alumna Johan Cruyff Academy en voetbalt bij ADO Den Haag Vrouwen in de Eredivisie. Hoe ervaart ze als profvoetbalster de ontwikkelingen die het vrouwenvoetbal heeft doorgemaakt?
1 september 2020

Topsporters als merk op social media

Social media bieden topsporters kansen om op te vallen en zichzelf te positioneren. Maar niet alles werkt. We duiken in de wereld van topsport, social media en influencer marketing. Waar liggen de kansen en waar liggen de bedreigingen voor de sporters en de merken die zij vertegenwoordigen?
1 augustus 2020

Gemotiveerd blijven in onzekere tijden, in de sport en studie

Amber van der Hulst is student aan de Johan Cruyff Academy en profwielrenster bij Team Parkhotel Valkenburg. Ze gaat in op haar motivatie om er helemaal voor te gaan in haar sport en studie, juist nu!